Внимание! Данная статья содержит большие спойлеры к игре Star Wars: Knights of the Old Republic и не рекомендуется к прочтению, если вы не хотите раскрыть детали сюжета раньше времени.
Всего в игре присутствуют 10 персонажей, которых можно взять в команду:
- «Шпиль Эндара»: Траск Улго (погибает во время обучения)
- Тарис: Карт Онаси, Миссия Вао, Заалбар, Бастила Шан, T3-M4, Кандерус Ордо
- Дантуин: Джухани
- Татуин: HK-47
- Кашиик: Джоли Биндо
Реван
Бастила Шан (Bastila Shan)
Игровые данные
(англ. Bastila Shan ) - джедай-страж, одна из ключевых персонажей игры Star Wars: Knights of the Old Republic. С самого раннего детства проходила обучение в Ордене Джедаев. Бастила обладает редким даром Силы - Боевой Медитацией . Эта способность даёт союзным войскам преимущество и деморализует врагов в любой битве, что практически всегда гарантирует победу первым.
Сюжет
Впервые игрок встречает Бастилу в игре в собственном видении, когда она и ещё несколько джедаев пытаются взять в плен Дарта Ревана. Впоследствии, первой основной миссией главного героя становится спасение Бастилы на Тарисе. В дальнейшем она становится одним из ключевых членов команды, как основной сюжетный персонаж и как сильный компаньон.
В игре Бастила имеет собственный сайд-квест, посвящённый её матери (Мать Бастилы ). Квест становится доступен после посещения главным героев Татуина, однако не стоит спешить его сразу же проходить. Сперва следует познакомиться с Бастилой поближе, разузнать о её судьбе, биографии и жизни. Спустя какое-то время, бастила упомянет в разговоре своего отца. В этот момент и нужно пройти квест.
Отношения с Бастилой
Также в игре, если вы играете за мужчину, с Бастилой можно завести романтические отношения. Для этого, для начала, необходимо выполнить её побочный квест (см. выше), после этого продолжать вести диалоги с Бастилой, узнавая её всё больше и больше, создавая доверительные отношения. В какой-то момент вы получите сцену с поцелуем Ревана и Бастилы, однако после получения сцены поцелуя не разговаривайте с Бастилой снова или конец вашему с таким трудом заработанному роману (это злобный баг)!
В самом конце игры, в Храме Раката, игрока ждёт ещё один диалог, посвящённый отношением главного героя и Бастилы, который, в том числе, предопределяет дальнейшее направление сюжета игры.
Пойдя этим путём можно получить несколько вариантов развития событий:
- «Не делай этого, Бастила! Борись с этим! Я тебе помогу!»
- «Бастила, мне нравится эта сторона тебя. Теперь мы можем, наконец-то быть вместе».
После её поражения:
- «Бастила, пожалуйста... если ты ко мне что-то чувствуешь, ты не сделаешь этого!»
- «Да! Вместе мы будем править галактикой!»
- «Как мне узнать, что я могу тебе доверять?»
Перед тем, как выбирать вариант 3, попробуйте вариант 4, и вы получите милый монолог Бастилы:
«Мне больше не надо отрицать мою страсть, Реван. Я с радостью стану на твою сторону, как твоя любовница и ученик! Я поклялась в верности Малаку, только потому, что я думала, что ты потерял свою силу, которой некогда обладал. Но это... это будет гораздо лучше. Я буду вечно твоей, Учитель!» вместе мы уничтожим Малака и вернем Мантию Темного Лорда!»
Карт Онаси (Carth Onasi)
Тридцативосьмилетний солдат Карт видел больше войн, чем выпало на его долю. Квалифицированный пилот и тактик, он всегда выполнял свои обязанности с честью, веря что когда-нибудь его лояльность и верность Республике станет известна. Зачастую он исследует планеты, но не всегда его задания совпадают с тем, что он любит делать.
Он участвовал в Мандалорской Войне, когда Ситхи начали угрожать Республике. Обязанность призывает его бороться с Ситхами, но сейчас это может быть заменено в нем на чувство мести. Много битв за его плечами, но об этом он рассказывает не охотно.
Сейчас уже не ясно, борется ли он чтобы остановить кровопролитие, или мстит за это самое кровопролитие.
Кандерус Ордо (Canderous Ordo)
Наемник. Работает на того, кто больше заплатит. Наиболее часто это представители преступного мира, желающие заработать с помощью его превосходных данных, как бойца, командира-тактика и отъявленного головореза. Если бы его клиенты знали, где он обучился своему ремеслу, они бы дважды подумали бы прежде, чем нанять его.
Кандерус - мандалорианин. После Мандалорианских войн с Республикой он «оказался» на стороне проигравших. Но он не был обычным солдатом; он активно участвовал в разработке и осуществлении планов множества сражений, окончившихся не в пользу Республики. Слишком много крови на его руках, и он сомневается, что прошло достаточно времени для людей, видевших его работу, чтобы посмотреть на неё беспристрастным глазом профессионального солдата. Поэтому, он и не делает горя из поражения своего народа. Это был всего лишь бизнес.
Сейчас Кандерус работает на Давика (Davik) - криминального босса, чьё влияние распространяется на всё «дно» Тариса (Taris). Предательства Ревана и Малака (Revan and Malak) и агрессия Ситхов отвлекли граждан Республики от побеждённых старых врагов, и Кандерус может спокойно заниматься своим делом. Работа как наёмника на короткое время - это не то, чем он хотел бы завершить свою карьеру, и любое предложение о более интересной работе он рассмотрит с большим вниманием.
Астромеханический дроид, Т3-М4, был куплен Реваном на Тарисе, по той причине, что у дроида хранились коды от местной Базы Ситхов, которые так были необходимы Ревану и его команде для бегства с Тариса.
Джухани
Женщина-Джедай, расы Катарр, Джухани была Рыцарем-Джедаем, посланной Советом Джедаев на поиски Звёздных Карт вместе с "падаваном", то есть Реваном, у которого была стёрта память тем же самым Советом. Джухани пережила временное падение на Тёмную Сторону, в следствии чего убила своего учителя, но Реван одолел её и вернул к Свету.
Джоли Биндо
Контрабандист и опытный Джедай, Джоли Биндо, замкнувшийся в себе и своем горе, отверг общество и жил в уединении и мраке. В игре он появляется как ворчливый старик, которому наплевать на этот жалкий мир и все его проблемы.
О его жизни ничего достоверно неизвестно, кроме некоторых слухов, о том что он сражался в Великой Войне с Экзаром Куном четыре столетия назад - времени когда Джедаи повернули против Джедаев и темной стороны Силы. Что же подтолкнуло человека покинуть Орден Джедаев и цивилизацию, уйти в себя и поселиться в глубочайших тенях Кашика?
Ясно одно: он сильно утомлен бесконечной борьбой. Он хочет чтобы все вокруг было мирно и спокойно, но глаза его выдают: это глаза борца, глаза Джедая.
Дроид-Убийца, НК-47, некогда служивший самому Лорду Ситхов, Дарту Ревану, снова воссоединился со своим хозяином, но ни один из них друг друга не помнил, и причём по одной и той же причине - их память была стёрта, но постепенно восстанавливалась в процессе совместных путешествий, связанных с поиском Звёздных Карт.
Миссия Вао
Четырнадцатилетняя тви"лечка-авантюристка, Миссия Вао, встретила Карта Онаси и Ревана на Тарисе. Поскольку и та и те были в критическом положении, они с тех самых пор работали командой.
Заалбар
Не так много известно о вуки Заалбаре, члене расы Чубаки, но вы сможете его встретить на их родной планете Кашиике.
Дарт Малак
Дарт Малак, он же Алек Сквинкваргасимус, до получения титула лорда являлся учеником Ревана. Вместе основав свою Империю, они вернулись в Республику, и объявили ей войну, которую назвали после "Гражданская Война Джедаев". Предав своего наставника, и думая, что тот погиб, присваивает себе титул Лорда Ситха, расширяя свою власть.
Дарт Бэндон
Дарт Бэндон - ученик Дарта Малака и второй человек в Империи ситхов. Будучи ситхом, Дарт Бэндон прославился своей бестактностью, жестокостью и безжалостностью. Он был искусен во владении двухклинковым световым мечом и превосходно сражался с ним, уничтожив многих бывших братьев-джедаев.
Кало Норд
Контрабандист и «темный» персонаж игры, который носит стильные темные очки и пару бластеров за поясом. Он вам покажет, кто он такой на самом деле!
На первый взгляд кажется, что Кало Норд вполне безобидный: маленького роста, тихий и медлительный в повседневных движениях. Однако пара бластеров говорят о его истинном характере. Среди криминальных элементов и отбросов, обитающих во Внешнем Кольце, никто их охотников за головами не решается называть его имя вслух.
В детстве его купили как раба, и на свое шестнадцатилетие он убил своих хозяин - такое говорят о нем. После этого он убивал тех, кто ранее продавал его. Его месть принесла ему возмездие и сделала ему цену среди наемников.
Но Кало имел естественный инстинкт выживания, и инстинкт убийцы. Зачастую, когда предстояло убить кого-то из наемников, он забавлялся с ними изучая их приемы и трюки. Многие терпели неудачу, пытаясь заполучить деньги за его голову. Многие, кто мог находиться с ним рядом, чувствовали его гнев.
Многие утверждают что Кало Норд и его история - чистейший миф, придуманный для того чтобы запугать преступников. Правда, его жертвы смотрящие пристально ему в глаза, утверждают что он вполне реален... ну только те немногие, кто чудом выжил.
И изменениях в компаньонах. И стало известно, что:
Все компаньоны могут переключаться между тремя боевыми ролями. На портрете призванного компаньона отображается его нынешняя роль. Роль можно менять в любое время (кроме сражения). После смены роли способности компаньона полностью сменятся на соответствующие его новой роли.
- Характеристики компаньонов перестали зависеть от снаряжения, которое теперь влияет лишь на их внешний вид. Это изменение также позволит игрокам использовать для компаньонов немодифицируемые вещи без опасений за их эффективность.
- У всех компаньонов есть базовые характеристики, которые будут увеличиваться с ростом уровня игрока. Это означает, что вне зависимости от того, кого вы призвали (или как давно вы его призывали), все компаньоны всегда будут сражаться как минимум на адекватном уровне.
- У компаньонов были убраны слоты, которые не меняют внешний вид.
- У компаньонов больше нет характеристики “привязанность” (Affection). Вместо этого они получили “влияние” (Influence). Привязанность компаньонов, которую игрок уже успел набрать, была переделана во влияние (в отношении 1:1).
- В ценностях подарков разработчики Star Wars: The Old Republic сделали следующие изменения:
- Базовое значение ценности каждого подарка увеличено на 33%.
- У синих (Prototype) подарков ценность увеличена дополнительно на 20%. Теперь синие (Prototype) подарки в два раза эффективнее зеленых (Premium) и вполовину менее эффективны по сравнению с фиолетовыми (Artifact) подарками.
- Подарки определенного ранга теперь действуют дольше, прежде чем их ценность начнет падать, а когда она начнет падать, то терять ценность они будут медленнее.
- Теперь каждый пункт характеристики Presence дает определенные процентные бонусы, вместо количественной характеристики.
- Все компаньоны лишись своих бонусов к навыкам.
- Появилось новое интерфейсное окно “Companions & Contacts” (по умолчанию кнопка “N”).
- Одной из ваших главных задач на время событий Knights of the Fallen Empire станет организация альянса. Большая часть заданий для альянса строится вокруг компаньонов из оригинальных сюжетов и вокруг того, чем они занимались прошедшие 5 лет.
- Именно в миссиях для альянса вы развиваете ваш союз и его мощь, привлекая к вашему делу новые силы или примечательных персонажей.
- Достойные внимания NPC, встреченные вами по мере развития сюжета, будут отслеживаться в окне "Companions & Contacts" под заголовком "Contacts".
- Запись каждого контакта будет представлять краткую биографию и важные взаимодействия между вами и этим контактом. Также у вас будет ранг влияния на каждого контакта. Если вы будете им помогать, то тогда ваше влияние на них увеличится, что в свою очередь может открыть дополнительные награды или сюжетные опции.
- Вы можете нанять многих контактов в ваш альянс, а некоторые могут даже стать сторонниками. Сторонники – это те контакты, которые могут вместе с вами участвовать в ваших приключениях (как компаньоны).
- Вы можете использовать быстрое перемещение к любому из ваших контактов с помощью кнопки "Travel to Contact".
- Периодически контакты будут сообщать вам о специальных миссиях, отсылая вам уведомления. Эти уведомления появляются под заголовком "Alerts" в окне “Companions & Contacts”. Кликнув по записи, вы получите детали сообщения и возможность принять миссию. Если вы решите начать миссию по уведомлению, то тогда вас телепортирует к начальной локации для этой миссии.
Каждому герою "Звёздных войн" нужен спутник. У Хана был Чуви, у Люка - R2-D2, даже у Джаббы был обезьяноподобный кудахчущий ящер Салациус Б. Крамб. Такие персонажи дополнят сильные или слабые стороны игрока и составят компанию в грандиозном путешествии, которое вам неизбежно предстоит. Они могут быть враждебными, дружелюбными, заигрывающими, или просто смешными. В любом случае, компаньоны пригодятся вам в ваших приключениях.
В игре Star Wars: The Old Republic к вам сможет присоединиться множество компаньонов. Одни ради приключений, другие из-за жадности, а мотивы третьих надолго останутся скрытыми. Компаньоны включают в себя широкий спектр от разумных дроидов до странных инопланетян, от знатной принцессы до вороватого пирата. У каждого класса будет уникальный набор компаньонов.
Путешествуя с вами по галактике, компаньоны будут комментировать текущую ситуацию, раскрывать информацию о сюжете и интересных местах, - и всё это со своей уникальной точки зрения. Компаньоны могут послужить для вас голосом совести и попытаться повлиять на ваши решения. И наоборот, вы тоже будете влиять на них и менять их развитие по мере прохождения сюжета. В зависимости от принятых вами решений, одни компаньоны станут вашими лучшими друзьями, другие могут стать вашими любовникам, а некоторые, возможно, превратятся в ваших врагов.
С первым персонажем-компаньоном вас познакомят в начале приключений. И по мере того, как вы будете становиться опытнее, к вам присоединятся и другие. Во время путешествия с компаньонами вы будете лучше узнавать их. Они не только будут становиться сильнее, но и откроют для вас уникальную серию квестов и наград. Более того, вы сможете усовершенствовать ваших компаньонов, экипируя их различными вещами.
По мере развития и роста вашей команды, станут доступны новые варианты, стратегии и тактики. Отправляясь в "Гробницу" (The Tomb) на планете Belsavis, кого вы возьмёте, чтобы прикрыть спину и помочь остальным в группе? Закалённого солдата, который будет отвлекать внимание врагов от группы? Одарённого военного медика, способного поддерживать здоровье всех окружающих? Или может вечно преданного Астромеха, чьи компьютерные навыки могут стать последней надеждой для выполнения миссии? Это только некоторые из выборов, которые вам придётся делать, кружа вместе с компаньонами по галактике в игре Star Wars: The Old Republic.
Обзор системы компаньонов
Добавлены все неизвестные ранее компаньоны, а также бонусы к навыкам команды.
- Трупер (Десантник, Trooper):
(1) Aric Jorgan на планете Ord Mantell
Бой на дистанции, снайперская винтовка
-носит тяжелую броню
-Компаньон наносящий урон
-Стартовый набор: Concussion Round
-Навыки команды: +10 к эффективности создания оружия, +2 к шансу критического эффекта Дипломатии
-Подарки: Пояс с боезапасами, Набор выживания, обитый чехол для оружия
(2) Elara Dorne на планете Taris
Бой на дистанции, вооружена бластерным пистолетом
-носит тяжелую броню
-Лечащий компаньон
-Начальный набор: Medpack (Медицинский набор)
-Навыки команды: +10 к эффективности Биохимии, +10 к эффективности Биоанализа
-Подарки: Историческая голограмма Республики и Империи, Библиотека Данных Хаттов, Знамены Республики и Империи
(3) M1-4X на планете Nar Shaddaa
Бой на дистанции, вооружен бластерной винтовкой
-Тяжелая броня и вещи для дроида
-Компаньон Танк
-Начальный набор: Flamethrower (Огнемет)
-Подарки: ??
(4) Tanno Vic на планете Balmora
Мили Танк, Тяжелая Броня,
Заметки: Винтовки, Подавление, Гранаты
(5) Bug Dude на планете Hoth
Мили Дамагер, средняя броня
- Охотник за Головами (Bounty Hunter):
(1) Mako, на планете Hutta
Хилер на дистанции, Средняя броня,
Носит Бластеры.
Навыки команды: +5 к эффективности Кибертек, +15 к эффективности Сбора
(2) Gault, на планете Tattooine
Носит Винтовки.
Навыки команды +10 к эффективности Подпольной торговли, +2 к криту Биохимии
(3) Torian Caldera, на планете Taris
Мили Танк с тяжелой броней
Заметки: Манадалориан,
Начальный набор: Ground Slam
Специальная способность: Таунт АОЕ напалмом.
Навыки команды: +10 к эффективности Поиска, +2 к криту Бионализа
(4) Blizz, на планете Hoth
Танк на дистанции, носит тяжелую броню
Заметки: Специальный навык таунта подавляющим огнем, Экипировка Jawa
Навыки команды: +15 к эффективности создания брони, +1 к криту создания оружия
(5) Skadge на планете Belsavis
-Мили танк
-вооружен вибро-мечом
-Носит тяжелую броню
-Набор Огнеметчика
Навыки команды: +10 к эффективности Хакерства, +2 к криту Охоты за Сокровищами.
- Имперский Агент (Imperial ):
(1) Kaliyo Djannis, на планете Hutta
ДПС на дистанции, Средняя броня,
Заметки: носит два пистолета,
Начальный набор: Гранаты (Grenade)
Навыки команды: +10 к эффективности создания оружия, +2 к криту Подпольной торговли
(2) Vector Hyllis, на планете Alderaan
Мили танк с средней броней.
Заметки: Виброножи,
специальный навык АОЕ таунта,
Начальный набор: Ground Slam
Навыки команды: +5 к эффективности биоанализа, +5 к криту Дипломатии
(3) Doctor Lokin- на планете Taris
Мили Танк в Легкой броне.
Носит вибромеч и Генератор Щита.
Специальный навык трансформации Танка.
Начальный набор: Ground Slam.
Навыки команды: +15 к эффективности Биохимии, +10 к эффективности Поиска
(4) Ensign Temple, на планете Quesh
Хилер на дистанции, Средняя броня.
Заметки: Пистолеты, Генератор Щита.
Начальный медицинский набор.
Навыки команды: +10 к эффективности Сбора, + к криту создания брони
(5) Scorpio женщина робот, на планете Belsavis.
Танк на дистанции (к сожалению сейчас не может держать агро)
-Тяжелая броня для дроидов
-Бластерные пистолеты и генератор Щита.
-Начальный набор: Щит
- Контрабандист (Smuggler):
(1) Corso Riggs, на планете Ord Mantell
Заметки: Носит бластерные пистолеты и винтовки, есть специальная способность таунта.
Навыки команды: +5 к эффективности Подпольной Торговли и +5 к криту создания брони.
(2) Bowdaar, на планете Nar Shaddaa
Мили танк, носит тяжелую бронь
Заметки: Вуки, использует виброножи, мечи
Навыки команды: +10 к эффективности Кибертека, +10 к эффективности Сбора.
(3) Risha на планете Alderaan.
Носит винтовки и снайперские винтовки.
Специальный навык Заграждения(АОЕ)
Начальные Набор: Гранаты.
(4) Akavi Spaar, на планете Balmorra (Республиканская сторона)
ДПС на дистанции, Тяжелая броня,
Мандалориан, с огнеметом.
(5) Guss Tuno на планете Hoth (Mon Calamari)
Хилер, средняя броня
Заметки: носит бластеры
- Ситх Инквизитор (Sith Inquisitor):
(1) Khem Val, на планете Korriban
Заметки: Мили танк, Da (Пожирает форс-юзеров)
Носит тяжелую броню, вибромечи и генераторы.
Компаньон Танк.
Начальный набор: Shockwave
Навыки команды: +15 к эффективности Исследований, +5 к эффективности Поиска
(2) Andronikus Revel, на планете Tatooine
ДПС на дистанции, средняя броня.
Носит два бластера, компаньон для нанесения урона.
Начальный набор: Conclussion Round
Навыки команды: +2 к криту Хакерства, +2 к криту Подпольной Торговли
(3) Ashara Zavros на планете Taris
Носит два световых меча, мили.
Носит среднюю броню.
Компаньон для нанесения урона.
Начальный набор: Энергетический щит.
Навыки команды: +10 к эффективности Ткачества, +10 к эффективности Дипломатии
(4) Talos Drellik на планете Hoth
Носит бластеры и Генератор, урон на дистанции.
Носит среднюю броню, лечащий компаньон.
.
Навыки команды: +5 к эффективности Поиска Сокровищ, +5 к криту археологии
(5) Xalek, после планеты Voss.
Раса Kalesh
Кастер, носит световой меч и генератор.
Носит легкую броню.
Танк на дистанции.
Начальный набор: Shockwave.
+10 к эффективности биоанализа, +2 к криту Сбора
- Джедай Консул (Jedi Consular):
(1) Qyzen-Fess, на планете Typhon
Trandoshan, Мили танк, Тяжелая броня,
Заметки: Переключаемый режим таунта «lightning whip», Электрогаджеты и вибромечи
+5 к Биохимии, +15 к Археологии
(2) Theran Cedrex, на планете Nar Shaddaa
Человек, Хилер/Техник на дистанции, Средняя броня.
Заметки: Пистолеты, переключаемый режим лечения
+10 к Кибернетике, +10 к Хакерству.
(3) Zenith, в конце классовых миссий на Балморре.
Twilek, танк на дистанции с тяжелой броней, снайперская винтовка, набор aoe аммуниции.
(4) Lt Iresso, в конце классовой истории на планете Hoth.
Человек, Танк на дистанции, бластерная винтовка, специальный навык таунта.
(5) Nadia Grell
Мили ДПС, вооружена двухсторонним световым мечом.
Специальная способность: Мили АОЕ.
- Рыцарь Джедай (Jedi Knight):
(1) T7-01, на планете Typhon
Танк на дистанции, Тяжелая броня
Заметки: астродроид, Бластерная винтовка, Гранаты (AOE урон), Подавление.
(2) Kira на планете Courscant
Мили DPS, Легкая броня
Заметки: Два световых меча, AOE способности, AOE стан способность.
+5 к криту Ткачества, +1 к криту Поиска
(3) Doc на планете Balmora
Хилер на дистанции,
Заметки: носит пистолеты, специальные навыки лечения
Навыки команды: +5 к эффективности подпольной торговли, +5 к криту Биохимии.
(4) Sergeant Rusk на планете Hoth
Танк на дистанции с тяжелой броней.
Заметки: Twilek, снайперская винтовка.
Специальный навык: АОЕ заграждение
Навыки команды: +10 к эффективности создания брони, +10 к эффективности Сбора.
(5) Lord Scourge Чистокровный Ситх из Имперского Дворца
- Мили ДПС (танк), носит тяжелую броню, есть генератор Щита.
-Специальность Танк
-Навыки команды: +10 к эффективности Изобретений, +10 к эффективности археологии.
- Ситх Воин (Sith Warrior):
(1) Девушка Twilek, Ветте, на планете Korriban
DPS на дистанции, средняя броня
Заметки: Два пистолета и генератор Щита
Начальный набор: Медицинский набор
Навыки команды: +10 к эффективности создания оружия, +10 к эффективности Дипломатии
(2) Malavi Quinn на планете Balmora
Хилер на дистанции, носит среднюю броню.
Вооружен бластерными пистолетами и генератором Щита.
Начальный набор: Медицинский набор
Навыки команды: +10 к эффективности создании брони, +10 к эффективности дипломатии.
(3) Jaessa Willsaam, Hutta.
Мили DPS, Легкая броня.
Обычный световой меч или двухсторонний световой меч.
Начальный набор: Shockwave.
Навыки команды: +5 к эффективности Археологии, +5 к криту Ткачества.
(4) Lieutenant Pierce, Taris.
Танк на дистанции, Тяжелая броня.
Вооружен бластерными пистолетами, винтовками и генератором Щита.
Начальный набор: Гранаты.
Навыки команды: +10 к эффективности Кибертека, +2 к криту Поиска.
(5) Broonmark, Hoth.
Мили танк, Тяжелая броня.
Вооружен вибро-мечом, Генератором Щита.
Начальный набор: Энерго-щит.
Навыки команды: +10 к эффективности сбора, +2 к криту биоанализа.
This guide will help you better understand which of your class companions and some other companions have returned to you since SWTOR KOTFE and KOTET
With both expansions Bioware created some chaos regarding the class companions, not to mention all the new ones that have been introduced and recruited to the Eternal Alliance. The article may contain minor story spoilers, the links leading to videos and guides sure do contain huge story spoilers:P
Before we begin, I want to point out that this information below is based only on official sources, no data-mining, no guesses, no assumptions. Bioware has confirmed that there are plans for all companions to return in one way or another, but the how and the when cannot be revealed for all of them yet.
The first part is about the Class Companions – who is missing, who has returned and how to get them back into your army. The second half of the guide is about all other companions coming from Alliance Recruitment and other special missions.
CLASSIC REPUBLIC COMPANIONS
The following paragraphs list all of the classic companions for the classes on the Republic side.
JEDI KNIGHT
T7-01
| recruited , KOTFE
The little droid was one of the very first companions that came back. He appeared in Chapter 3 of Knights of the Fallen Empire and was available to all classes.
Doctor Archiban Kimble (Doc)
| MIA, KOTFE, KOTET 5.10
Doc returned to the Jedi Knight on Ossus with . Him and Nadia (Concular’s companion) are featured in the main story. If you are a Jedi Knight, there will be an additional Alliance Alert available for you. You can go speak to Doc and get him to join you back.
Kira Carsen
| MIA KOTE | MIA, KOTET | mentioned 2nd time , 5.6 | mentioned
Kira was mentioned by in the recruitment mission for that companion. Later she was mentioned a second time in Update 5.6 by Darth Hexid. In Spring of 2018 Kira was announced as expected to return in the Summer update (July). Later this statement was overruled and now there is no current date for this companion yet. When Doc returned to the Jedi Knight, he briefly mentioned Kira and Scourge. Later, in , a was released, which shows two masked figures watching the Odessen platform from the hills. Both Kira and Scourge return to you at the end of the initial Onslaught 6.0 expansion storyline. Regardless of which side you pick, they have similar conversations and news to share about Tenebrae. The Jedi Knight, obviously, gets a unique cinematic with both Kira and Scourge.
Lord Scourge
| MIA KOTET | MIA, KOTET | mentioned 2nd time , 5.6 | mentioned , 5.10 | returning, ONSLAUGHT 6.0
The Emperor’s Wrath was mentioned by both Master Ranos and Darth Hexid. In Spring of 2018 Scourge was announced as expected to return in the Summer update (July) eventually. Later this statement was overruled and now there is no current date for this companion yet. When Doc returned to the Jedi Knight, he briefly mentioned Kira and Scourge. Later, in , a was released, which shows two masked figures watching the Odessen platform from the hills. Both Kira and Scourge return to you at the end of the initial Onslaught 6.0 expansion storyline. Regardless of which side you pick, they have similar conversations and news to share about Tenebrae. The Jedi Knight, obviously, gets a unique cinematic with both Kira and Scourge.
Sargent Fideltan Rusk
| recruitable , determinate fate , KOTFE
Rusk returned with the “Bonds of Duty” alliance mission and was available for recruit there during that mission.
JEDI CONSULAR
Quyzen Fess
| recruited , KOTFE
The Lizard returned in Knights of the Fallen Empire with the Stalking the Score allince mission.
Nadia Grell
| MIA, KOTFE | MIA, KOTET | , KOTET 5.10
Nadia has been missing since Fallen Empire. She was briefly mentioned in a conversation between the Alliance Commander and Master Ranos. Nadia came back to the Jedi Consular with Game Update 5.10 as part of the main storyline. Her and Doc (Jedi Knight’s companion) were featured in one of the scenes on Ossus. Consulars can reunite with her via an Alliance Alert mission that becomes avaiable after the story.
Felix Iresso
| MIA KOTFE | , KOTET 5.9
Felix has returned with a personal class recruitment mission in Update 5.9.
Zenith
| MIA, KOTFE
Zenith has been missing since Fallen Empire. He is also , but there is no exact information at this point when or how this may happen. At some point in 2018 it was said that he is the only companion that the studio doesn’t have a plan for his return yet, but this statement has been replaced later with a confirmation that Zenith is coming back. It’s just not known yet when and how exactly – which is the same saying, but with different wording. Zenith was never abandoned.
Tharan Cedrax
| MIA , KOTFE | determine fate, ONSLAUGHT 6.0
Tharan appears for all characters from both factions near the end of the story-mode version of the Corellia Flashpoint. He can be recruited or killed. The Jedi Concular gets a unique cinematic with him. Empire characters get a Dark Side option to kill him after he helps them progress through the Flashpoint’s objectives.
REPUBLIC TROOPER
Aric Jorgan
| recruited , determinate fate , KOTFE
Aric Jorgan was recruited during Chapter 11 of Fallen Empire and his fate could be determinet later on in Chapter 13.
M1-4X
| recruitable, KOTFE
The loyal droid was available for recruitment in Fallen Empire via an Alliance Mission.
Tanno Vik
| encountered – not recruitable, KOTFE
Tano Vik met the Outlander in Chapter 6 of Fallen Empire, but was not willing to be recruited.
Yuun
| recruitable , KOTFE
Yunn was a part of To Find a Findsman recruitment mission after Chapter 9 of Fallen Empire.
Elara Dorne
| MIA, mentioned , KOTFE | recruitable , KOTET 5.2
The Trooper’s loyal female companion came back with The War for Iokath storyline in Update 5.2
SMUGGLER
Corso Riggs
| MIA, KOTFE | , KOTET 5.7
Corso came back in Update 5.7 via a personal class mission.
Guss Tano
| , KOTFE
Guss Tano was available for recruitment via the alliance recruitment mission Shining in the Darkness
Risha Drayen
| MIA, KOTFE | , KOTET 5.7
Risha came back together with Corso in Update 5.7 with the same personal class mission.
Bowdarr
| , KOTFE
Bowdar appeared as part of the Eternal Championship mission and was available for recruitment after completing it.
Akaavi Sparr
| MIA KOTFE | , KOTET 5.9
Akaavi has returned to the Smuggler player with a personal class mission in Update 5.9.
CLASSIC EMPIRE COMPANIONS
The following paragraphs list all of the classic companions for the classes on the Empire side.
SITH WARRIOR
Vette
| , KOTFE | determinate fate , KOTET
Vette was recruited back in Fallen Empire’s Chapter 13 together with Gault. Later in Chapter 8 of Knights of the Eternal Throne the Alliance Commander had to determine her fate – live or die.
Jaesa Willsam
| MIA KOTFE | , KOTET | mentioned 2nd time , 5.6 | returning, 5.10
Both Dark and Light Side versions of Jaessa are coming back with , but you cannot get them both, it was also announced in the . An additional Alliance Alert becomes available that allows you to meet Jaesa again and recruit her. If you are playing Dark Side, you can even kill her.
Major Pierce
| recruitable, KOTFE
Major Pierce was available for recruitment in Fallen Empire.
Broonmark
| recruitable , KOTFE
Broonmark was available for recruitment in his own mission The Last if His Kind.
Captain Malavai Quinn
| MIA, KOTFE | determinate fate , KOTET 5.2
Malavai came back in The War for Iokath with Update 5.2 and his fate was left in the hands of the Alliance Commander.
SITH INQUISITOR
Khem Val
| MIA, KOTFE | , KOTET 5.10
Khem Val has been missing since Fallen Empire. For those, who sided with Zash in the Origins Class Story, Khem returned at the end of the and was killed. For those who sided with Khem, he returned with . Only Inquisitors, who sided with him in the origin storyline will be allowed to get him back.
Talos Drellik
| recruitable , KOTFE
Talos was available for recruitment in the Fighting Power with Knowledge alliance mission.
Xalek
| recruitable , determinate fate , KOTFE
Xalek appeared in Death Before Dishonor alliance mission, where his fate was determined by you.
Andronikos Revel
| MIA, KOTFE | returning , KOTET 5.7
Andronikos came back with a personal class mission in Update 5.7.
Ashara Zavros
| MIA, KOTFE | , KOTET | MIA, mentioned 2nd time , KOTET 5.6 | returning KOTET 5.8
Ashara has been mentioned by both Master Ranos and Darth Hexid and later came back in Update 5.6 with her own recruitment mission.
IMPERIAL AGENT
Kaliyo Djannis
| recruited , determinate fate , KOTFE
Kaliyo came back in Chapter 10 of Fallen Empire. Her fate was determined later in Chapter 13 of the same Expansion.
SCORPIO
| recruited , KOTFE | now defunct , KOTET
Scorpio surprised everyone by returning as The Lady of Sorrows in Chapter 7 of Fallen Empire. She is now defunct since Chapter 5 of Eternal Throne.
Doctor Eckard Lokin
| recruitable, KOTFE
Doctor Lokin is recrtuitable since Fallen Empire via an alliance mission that can be completed during the Rakghoul Plague Weekly event.
Ensign Reina Temple
| recruited , KOTET 5.6
Ensign Reina Temple returned with Update 5.6 during the A Traitor Among the Chiss story on Copero.
Vector Hyllius
| MIA KOTFE | KOTET 5.8
Vector has returned via a personal class mission in Update 5.8.
BOUNTY HUNTER
Mako | MIA, mentioned, KOTFE | , KOTET 5.9 – Mako has been mentioned briefly in Fallen Empire, but has finally come back to the Bounty Hunter via a personal class mission in Update 5.9.
Torian Cadera
| recruited , KOTFE | determinate fate , KOTET
Torian was recruited during Fallen Empire and his fate was determined later in Chapter 8 of Eternal Throne.
Blizz
| , KOTFE
Blizz came back in Fallen Empire with his own mission Little Boss.
Gault Renaow
| , KOTFE
Gault appeared together with Vette in Fallen Empire’s Chapter 13 and was recruited to the Alliance there.
Skadge
| recruitable , determinate fate , KOTFE
Skadge came back in Fallen Empire via the Alliance Mission Bonds of Duty. At the end of the same mission the Alliance Commander determined his fate.
OTHER COMPANIONS
The following two sections with companions are just to have the list complete. They are side-companions with little to no voice lines and will not contribute to your adventures too much. There are some exceptins, such as the conversations you can get from Hexid and Ranos on missing classic class companions, but not much else. I have split them in Legacy Companions and Alliance-related companions.
The following companions are accompanied by a little more detailed information to help you get up to speed on who they are and what role they play in the story. They are not a part of your character’s origin story (or not as much) and you may not know some of them very well or at all.
LEGACY COMPANIONS
Treek
| recruited, KOTFE
Treek is an enthusiastic warrior who defied her primitive tribe’s rigid customs to seek adventure among the stars. Dissatisfied with the peaceful and quiet ways of her people, Treek is determined to achieve great things with her life. She travels the galaxy as a mercenary soldier, always on the hunt for new horizons and epic challenges to conquer. Despite hailing from a technologically-archaic planet and species, Treek has adapted quickly to civilized space. Treek is unconcerned with material possessions or personal power. Her only goal is to forge a legacy that will outlive her. In Treek’s mind, the greatest defeat is to be forgotten. She will do whatever it takes to ensure her name and deeds will be celebrated long after she is gone. Likes: Legendary conquests, exploring unknown territory, taking credit for victories Dislikes: Avoiding conflict, talking instead of fighting, secrecy and humility
2V-R8
| recruited, KOTFE
2V-R8 is a Seneschal-series factotum droid outfitted to serve the galaxy’s most dangerous individuals. Due to experiences with previous masters, he knows that any moment of weakness or failure could easily result in his permanent deactivation, and he has therefore created multiple subroutines to reroute all his processing capabilities, maximizing his efficiency when seeing to whatever single task his master has assigned him. Despite the constant fear of destruction hanging over his head, 2V-R8 makes every effort to appear professional and composed. He has activated numerous crisis-management programming modules to assist him with handling the stress on his processors. So far, his power core has overheated only once.
HK-51
| recruited, KOTFE
The droid designated HK-51 is cold, calculating and incredibly lethal. Housed in a sleek body resembling an antique Systech Corporation protocol unit, this HK-series assassination droid lay dormant in the hold of an Imperial vessel for many years. Whatever HK-51’s original programming dictated, he pledged absolute loyalty to his new master upon his reactivation. HK-51 is a model of ruthless efficiency. His assassination protocols deteriorate unless they are put to frequent use. This leads to a constant acquisition, pursuit and permanent removal of qualified targets that would be seen as an obsession in any living being. Beyond expressing pride in successful assassinations, HK-51 has little patience for the trivial emotional problems of organics.
C2-N2
| recruited, KOTFE
C2-N2 is a model of gentlemanly manners and polite efficiency. A Hollis-series steward droid that served one of the Republic’s most famous heroes, he will do everything in his considerable programming power to ensure that his master’s starship always maintains the proper air of respectability. This includes high-powered dusting capabilities, monitoring the crew’s caloric intake and a selection of aromas from across the galaxy to satisfy even the pickiest of noses.
ALLIANCE RECRUITERS, STAR FORTRESS AND MISC COMPANIOINS
Choza Raabat
| recruitable, KOTFE (Alderaan Star Fortress)
Two years before the Republic and Empire broke the Treaty of Coruscant and resumed open war, Ithorian Jedi Knight Choza Rabaat embarked on a scouting mission into Wild Space. His vessel and astromech droid were destroyed in a crash that Choza barely escaped. He found himself marooned on an uncharted and uninhabited world, where he survived alone for ten long years. Choza would still be there if a patrol ship from Zakuul hadn’t set down to survey the planet. When the crew opened fire on him for the crime of introducing himself and requesting rescue, he was forced to incapacitate them and commandeer their vessel. He returned to the Core Worlds after a lengthy interrogation of his prisoners that caught him up on a decade of history. Now he serves the Alliance to overthrow Emperor Arcann and restore freedom to the galaxy.
“Deadeye” Leyta
| recruitable, KOTFE (Tatooine Star Fortress)
Selonians are well known for their strong family ties, but there is a dark side to these tribal bonds. Conflicts between competing tribes can erupt into deadly feuds and terrible violence. The gun-for-hire “Deadeye” Leyta was the unquestioned victor of one such conflict when she single-handedly blasted every member of a rival family that had oppressed hers for years. Given the enormity of the carnage–and the likelihood of reprisals–Leyta left her homeworld of Corellia and settled in the deserts of Tatooine, where she could at least spot potential assassins from a safe distance. Leyta quickly established herself as one of the planet’s best mercenaries, taking jobs from anyone willing to pay. She continues to settle disputes in her own fashion, which usually ensures there’s no one left to make any trouble. The arrival of an Eternal Empire Star Fortress in orbit gave Leyta her biggest target yet, and she jumped at the chance to aid the Alliance Commander in blowing it out of the sky.
Hemdil Tre
| recruitable, KOTFE (Hoth Star Fortress)
Sometimes, fate imbues a single individual with an embarrassment of unrelated talents. In the case of Arcona war historian Hemdil Tre, that’s a keen scholar’s mind combined with some of the deadliest gun-fighting accuracy ever witnessed. Those who underestimate him–or, worse, draw their weapons on him–have little time to recognize the error of their ways. He always feels bad about these altercations and apologizes profusely to the smoking remains. Having chronicled the entire history of Arcona warfare, Hemdil now wishes to write the definitive biography of the Commander for the Alliance against the Eternal Empire. He has found a task worthy of both his specialties: Only a skilled blaster combatant has any hope of surviving the Commander’s many battles to write a first-person account. At long last, Hemdil Tre isn’t merely writing history–he’s living it.
K’krohl
| recruitable, KOTFE (Belsavis Star Fortress)
Not everyone who walks around with a Czerka BTZ-47 heavy assault cannon is looking for a fight. In a few cases, they’re more interested in opening a mutually beneficial dialogue. The Whiphid self-described “talent scout” known as K’krohl proudly raises his weapon as a calling card to announce that he’s open for business and seeking a few good mercenaries. K’krohl has recruited forces for a diverse array of clients, from the Hutt Cartel’s Territorial Enforcers to Makeb’s InterStellar Regulators and even the Republic SIS’s Saboteur Squads. He believes that every criminal, no matter how despicable, has a hidden talent just waiting to be leveraged for the right cause. These days, his well-paying cause is to gather forces to fight for the Alliance against the Eternal Empire.
Rokuus
| recruitable, KOTFE (Voss Star Fortress)
Gormak have battled both Republic and Imperial forces on Voss since the day they made it their business to interfere with the ancient war for control of the planet. While most Gormak still bear a grudge against all outsiders, a few forward-thinking individuals have realized that the new invaders from Zakuul are a far greater threat to Voss. Rokuss is a hardened Gormak warrior who has looked beyond his people’s traditional hatreds and united with old foes to defeat the Eternal Empire. He saw his older brothers fall in battle to the Alliance Commander years before the rise of Emperor Arcann. Where some would swear a blood oath of vengeance, Rokuss took the lesson that not all battles are worth fighting–and his brothers chose their enemy especially poorly. He now offers his services as soldier and bodyguard to the same Commander who killed his kin. In Rokuss’s eyes, helping to defeat the Eternal Empire at the Commander’s side is an honorable way to settle the family debt.
Veeroa Denz
| recruitable, KOTFE (Nar Shaddaa Star Fortress)
Many Sith have perished while defending their homeworlds from the Eternal Empire’s forces, but others have taken the opportunity to create new lives elsewhere. One such person is Veeroa Denz, a Nautolan slave whose Force sensitivity saw her thrown into the harsh acolyte training on Korriban. She survived her trials and a cruel overseer only to become a target of Zakuul’s soldiers when they stormed the Sith Academy. She escaped the slaughter with a bit of luck and a well-timed betrayal of her overseer and fled to Nar Shaddaa to start a new life. Veeroa embraced the unlimited freedom of the Smuggler’s Moon, offering help to other fugitives whose Force sensitivity had made them targets of the Eternal Empire’s ruthless advance. Eventually, those armies arrived in orbit around Nar Shaddaa as well, and Veeroa saw her new home become a prison. She has sworn to aid the Alliance only until Zakuul is vanquished, after which she plans to resume her quiet life of freedom in the shadows.
Bey’wan Aygo
| recruitable, KOTFE
From his birth, Bey’wan Aygo’s artistic parents nurtured him to follow in their footsteps. But ever since, as a young Bothan, he first spied a space battle through a telescope over his homeworld, the only art Aygo has wanted to practice is that of interstellar combat. Bey’wan first made a name for himself at the Battle of Kuat, and has since impressed his superiors with his fresh, innovative tactics. When Arcann invaded the Core Worlds, Bey’wan was quick to put together a variety of initiatives to counter the Eternal Empire’s assault. His plans were stonewalled by Chancellor Saresh, who was more interested in continuing her war against the Sith. When he protested Saresh’s orders, he was discharged. However, his yelling did attract the attention of Theron Shan, who approached him to become the Alliance military specialist.
Hylo Visz
Hylo Visz is best known as the pilot responsible for breaking the Mandalorian Blockade of Hydian Way. Well-compensated for her efforts, Hylo planned to live a life of luxury with her partner Tyresius Lokai (also known as Gault Rennow). Unfortunately, those plans were wrecked when Lokai stole Hylo’s fortune and left her unable to pay her considerable debts to the Hutt Cartel for funding the operation to break the blockade. Out of options, Hylo was forced to hide in a stasis pod on Belsavis for ten years. Lokai eventually found and freed her, but it was too little, too late. Hylo returned to a life of crime until Theron Shan lured her into working for the Alliance.
Juvard Illip Oggurobb
| recruitable as Alliance Specialist, KOTFE
Few engineers can boast to have singlehandedly ignited a war with the power of their genius, but Doctor Juvard Illip Oggurobb is a Hutt quite unlike any other. A master of engineering, both as a discipline and an art form, it was Dr. Oggurobb who invented the theories and designs behind isotope-5 technology. While his true specialty lies in droid design, Dr. Oggurobb’s brilliance extends to most any technical field, his genius matched only by his boldness of personality, and his passion for “technical artistry.” Dr. Oggurobb is your alliance’s engineering specialist, leading the group’s research and development efforts.
Sana-Rae
| recruited as Alliance Specialist, KOTFE
Voss Mystics are powerful Force seers whose visions guide and protect the Voss people. In a society that’s naturally suspicious of “Outsiders,” it’s rare for a Voss citizen to leave their homeworld, and almost unheard of for a Mystic. But Sana-Rae has proven unique even by her people’s standards. While Voss Mystics are normally uninterested in Sith and Jedi philosophies, Sana-Rae joined the Alliance with an open mind. Her vision showed an Enclave of Force users who walk a variety of paths, share knowledge and grow stronger by gaining an understanding from their differences. She knows that she too will change, but has the courage to accept it.
Z0-0M
| recruited , KOTFE
Z0-0M is a cheerful droid encountered by HK-55 in the Shroud’s secret base.
Darth Marr
| recruited , KOTFE
One of the longest-serving members of the Dark Council, Darth Marr is a terrifying warrior and a true believer in the Sith Code. In the early days of the Great Galactic War, he seized world after world for the expanding Empire and gained a reputation for personally leading charges against Republic defenders. However, once the Empire had established its power and the war began to drag on, Marr found fewer opportunities to directly engage in the fray–a situation that embittered the Sith Lord. Since the demise of Darth Malgus, Marr has become the unofficial leader of the Dark Council. Disgusted by the infighting that plagues the Sith, he’s gone to great lengths to promote pragmatism and even brokered a temporary alliance with the Republic to defeat Revan on Yavin 4. While some Council members may disagree with Marr’s methods, none doubt that his highest priority is the Empire’s best interests.
Gryyzak
| recruitable , KOTFE
Gryyzak was a male Wookiee Senator of the Galactic Republic in the aftermath of the Zakuul–Republic treaty. In 3632 BBY his friend Hylo Visz offered him an invitation to ally with the Anti-Zakuul Alliance, but lost his signal in the Alderaan system. On the surface of Alderaan, Gryyzak was supposed to meet with a Talz senator at the Parliament, but the meeting was interrupted by an attack by the ferocious Talz Broonmark, forcing both Senators into protective custody. Broonmark chased the senators and their bodyguards and eventually killed all except Gryyzak. When he was about to finish him off, the Alliance Commander arrived, send by Hylo Visz to check up on Gryyzak. Broonmark explaied that he wanted to kill the Wookiee for his peacekeeping efforts with the Talz, which Broonmark saw as robbing them of their true nature. The Alliance Commander refused to allow an innocent to be killed and Broonmark attacked him, refusing to be spared after being defeated. Gryyzak then expresses his thanks to his rescuer and provided his aid to the Alliance.
Arcann
| recruitable , determinate fate , KOTET | romancable , KOTET 5.8
Arcann escaped death during the Battle of Odessen, but you ultimately tracked him down on Zakuul–and destroyed him.
Ak’ghal | , KOTFE – Ak’ghal Usar, the Last Lord of Urkupp, is a being out of time. Seeking vengeance for his fellow Dashade who were eradicated in the Great Sith War, Usar traveled to Yavin 4 in the hope of confronting his people’s killer, only to be trapped in stasis instead. Now, centuries later, his original target is gone, as is the Sith who imprisoned him–Valkorion. Still hungry for vengeance, Ak’ghal Usar is willing to join forces to exact his revenge on the best targets remaining to him: Arcann and the forces of the Eternal Empire.
HK-55
| recruited , defunct , KOTFE
Unlike previous HK units, the HK-55 model was designed to be a loyal bodyguard, not an assassination droid. Created specifically to combat the Eternal Empire during Arcann’s invasion of the Core Worlds, HK-55 was given to Lana Beniko, then head of Sith Intelligence, for her own protection. Although programmed with etiquette protocols to fit Imperial culture, HK-55 still has a few personality-matrix quirks, including an obsession with the term “meatbag” passed down from the HK-47 model. Despite his amiable disposition, it would be a mistake to think HK-55 a less proficient killer than his counterparts.
| recruited , KOTFE
Years before the Sith Empire launched the Great Galactic War, Nico was one of the most celebrated mercenary spacers on the Outer Rim. His deeds were legendary, but so were his debts, leading him to take the most high-risk and even-higher-reward underworld contracts available. Every criminal syndicate from the Hutt Cartel down competed for his services because he always delivered the goods, no matter the odds. Ultimately, that was his undoing. When the Jedi Order assigned astromech droid T7-O1 to an undercover sting operation as Nico’s co-pilot on the Redshifter, events conspired to place everyone on Korriban just in time for the Sith Empire’s devastating return to Republic space. Nico personally saved Satele Shan and fled the Imperial Fleet to warn Coruscant of the danger–and promptly escaped custody never to be seen again… until now.
Theron Shan
| recruited , KOTFE | left , KOTET 5.4 | , KOTET 5.9
Some are driven to follow in their parents’ footsteps, while others loathe the very idea. For Theron Shan, it’s a moot point. In keeping with Jedi strictures against attachment, Theron’s mother, Grand Master Satele Shan, sent her infant son to be raised by the Jedi who trained her, Master Ngani Zho. When it became evident that Theron was not Force sensitive, he abandoned any notion of becoming a Jedi. He joined the Strategic Information Service, using his adventurous nature and unique skillset to become a trusted field agent for the Republic. Despite his success against the Revanites, Theron was put on administrative leave after Master Satele and Chancellor Saresh discovered he sent a team of black-ops Jedi to Ziost without their knowledge. Arcann’s invasion of the Core Worlds accelerated his reinstatement into the SIS, but Saresh’s policies frustrated him. When Lana Beniko approached him with a plan to build an alliance against Arcann, Theron was happy to walk away and fight what he considered the real threat to the galaxy.
Lana Beniko | recruited , KOTFE – With her serene and considerate manner, Lana Beniko might be mistaken for a Jedi. However, she is a Sith Lord of great wisdom and strength who has impressed many of her peers with her keen insights into the nature of the Force. With the Revanite plot thwarted, Darth Marr recognized Lana’s talents and appointed her head of Sith Intelligence. Unfortunately, her first assignment as minister ended in disaster when the Sith Emperor consumed all life on Ziost. Since Arcann’s rise to power, she has been on the run, devising a plan to find the one person who can return order to the galaxy….
Koth Vortena
| recruited , KOTFE
Koth Vortena is a former captain in the Zakuulan military who defected with his crew when he was ordered to kill civilians. While on the run from Zakuul Knights, he met Lana Beniko, and the two began plotting to dethrone Emperor Arcann. With Lana’s prowess as a Sith Lord and Koth’s skills in the pilot seat, the two became a formidable thorn in the Eternal Empire’s side–eventually breaking out the legendary Outlander accused of assassinating Valkorion. A proud Zakuulan, Koth has high hopes for the future of his homeworld and longs for the days of peace and prosperity under Valkorion’s reign.
Senya Tirall
| recruited , KOTFE
A former Knight of Zakuul, Senya Tirall is a complex individual. Cold and unyielding on the job, kind and empathetic in private, Senya was responsible for hunting Koth Vortena and his crew after they betrayed the Eternal Empire. But Senya eventually came to recognize the same injustices in Arcann’s rule that Koth had, and chose to uphold her ideals over her Emperor. After making contact with Lana Beniko, Senya joined the mission to overthrow Arcann and return peace and justice to the galaxy.
Darth Hexid
| recruitable , KOTET 5.6
Darth Hexid is a connoisseur of the dark side. Renowned for her brutal combat prowess and decadent lifestyle, she enjoys the many pleasures of a celebrated Sith, whether savoring exotic feasts held in her honor or hunting down her foes as they flee in a panic. Instead of joining the political infighting of her Sith peers, she amuses herself by watching their rabid power games from the sidelines–lightsaber in one hand, spice wine in the other. Darth Hexid earned infamy following her devastating triumphs in the Great Galactic War, but it was the Sith Order’s crushing defeat at the hands of Zakuul’s conquering army that forever defined her. She now pursues the complete annihilation of the Eternal Empire. Vengeance will be hers, even if it demands a pact with the Outlander’s Alliance.
Master Ranos
| , KOTFE 4.6
Master Ranos has always walked her own path, turning her back on the Jedi Council to follow what she calls “the will of the Force.” A true champion of the light side, her journey led her to the farthest reaches of the galaxy, where she used her formidable skills to serve and protect those on the dangerous frontiers of galactic civilization. But now the Force has given her a new purpose: join the Outlander’s Alliance in their battle against the Eternal Empire.
Shae Vizla
| recruited , KOTET 5.1
An infamous bounty hunter and deadly warrior, Shae Vizla forged her reputation more than 20 years ago by allying with the Sith Empire against the Jedi and Republic. She reluctantly took up the mantle of leadership for her people after the rise of the Eternal Empire and the death of Mandalore the Vindicated. Declaring herself Mandalore the Avenger, she now works with the Outlander’s Alliance to break Zakuul’s iron grip over the galaxy.
This article was inspired from a comment made by Mitchell Baran on one of my YouTube videos . I have added links in gold letters (and a few other things) to videos and guides that I have created about the recruitment or appearance of some of the companions. If you find any mistakes or missing companions that we have information on, please, contact me and I will update the list ASAP.
Paxton Rall
| , KOTET 5.10
This “famous” pirate comes as a on December 15th, 2018. His achievement “ ” leaked into the game months ago, but BioWare kept their mouths shut until recently. Paxton will have a recruitment Alliance mission available, but it is currently unknown when will it become available. If you wish to play with him early, you must be an active Subscriber on the aforementioned date and you will receive an in-game token that will grant you Paxton as a companion.
Gamorrean Guard
| reward from the
Short, squat humanoids, Gamorreans are easily identifiable by their greenish skin and porcine features. On their homeworld, they live in clans, where the male boars serve exclusively as warriors while the female sows tend the day-to-day affairs like farming, raising young and crafting weapons. Known for their physical strength and endurance, Gamorreans are generally considered a species of below average intelligence. Unable to speak Basic because of their physiology, most Gamorreans are still able to comprehend it and find a place in the galactic community as soldiers, guards or mercenaries. Due to their reputation for violence and brutality, they are often employed by crime lords, gang leaders and various other criminal elements.